Tuesday 2 April 2013

kawan & konvo

salam semua! tadi dalam kete otw nak balik dr ipoh bkn main ngntuk.. sampai rumah terus segar so terasa nak update blog.btw sekarang sy dengan secara rasminya dah jadi alumni Politeknik Ungku Omar :-)

saya punya sidang konvo ni sebelah petang so pagi tadi dapat la relax2 lagi kat rumah. siap sempat posing2 keliling rumah dengan jubah konvo. background semak lalang rumah yang paling tak tahan tu. motif??? ayah yang suruh.. ikot je la.. agaknye nak tunjuk yang dia seorang petani berjaya kot sebab berjaya bela lalang tinggi2 keliling rumah. kau mampu?! kau ade?! x de kannnnn.. haaa

tengahari tu baru la gerak ipoh n lunch kat mcd jap then terus gerak g poli..sampai je poli terus hala dataran premier nak bersiap2..
tq mum tolong ironkan baju n jubah, tolong, tolong tempek bedak kat muka, tolong letak pin berkoyan2 kat baju, tolong pakaikan topi, tolong letakkan lip stick, tolong lap peluh, tolong bla bla bla..never ending list. dibah sayang mum n ayah banyak2 tau!



meet Syazwani Rosdi, Ateng, Pejot, n Puja..ni namanye geng gigi bermasalah.dulu selalu bahan gigi masing2. saya si gigi besar. wani si gigi panjang, ateng si gigi spare. pejot si gigi terowong (yang ni memang special.rare habis!haha).puja sorng je gigi x berapa nak bermasalah.

sebelah saya tu wani. minah sorang ni kuat paw saya..kuat sangat! x tau nak cakap macam mane. x kesah la ape pon janji dia puas hati dapat paw saya. n also kuat meniru saya tambah2 time exam english sampai selalu kene ubah tempat. Puan Kuna x bagi kitorang duduk dekat.haha. n dia jugak selalu jadi punca saya kene marah dengan lecturer. but at the same time dia jugak la yang buat saya happy dengan perangai macam budak 6 tahun dia tu.

Yang paling x berapa nak tinggi tu Ateng. mak cik ni plak memang dari hari first saya masuk poli dah kenal dah dia ni.  kene plak dapat bilik time duduk hostel tu selang bape bilik je. masa sem 1 dulu kalau boleh hari2 g class nak sama je warna baju. tiap2 malam harus meeting dulu nak pakai baju kale ape esok. sweet kan noks!

sebelah ateng tu pejot. haaaa.. mak cik ni memang serious menyampah gila okay masa mula2 masuk dulu. dia pon mengaku x suka saya mula2 dulu. semua benda x kena. sampai tengok dia bernafas pon saya rasa x senang duduk. tapi betul la orang tua2 cakap.kalau nak benci orang tu biar la berpada2.. nanti kang tersayang lebih jugak. memang betul! sekarang ni dia salah seorang yang saya selalu rindu.

yang hujung kanan ni puja. dia ni memang ganas nak mampos. tapi sebenarnya dia la tempat saya nak menyendeng2 bile mood konon2 manja tu muncul. tapi kalau tibe2 mood manja dia muncul n nak nyendeng2 ngan saya itu memang lain macam. seram sejuk dibuatnye.haha


yang ni pulak memang geng ronggeng terbaik pernah saya dapat. humban saya kat mana pelusuk dunia pon belum tentu saya dapat jumpa manusia sama spesis dengan diorang ni. banyak sangat aktiviti2 dengan diorang ni dulu. movie,karaoke,arcade,slide,shopping,cari bapuk,main bola apa saja la semua nye on. tapi  diorang ni kalau dah dapat tido memang terus terputus hubungan dengan dunia..actually dalam gambar ni x cukup sorang.dia x dapat datang.haaaa..yang tu memang juara tido! 


ni encik azman.dia ni pon sama! mula2 menyampah betul! ada ke patut first class dia masa sem 5 tu baru duduk atas kerusi n kerusi tu pon x sempat nak panas lagi dia dah bagi kuiz. memang mengglabah. n memang teruk result quiz yang tu. pastu kerjenye nak memerli je sape yg result teruk.bile masuk quiz 2 terus semangat nak buat betul2 n  tibe2 ada satu hari tu dapat text dari dia cakap "congratulations". sume budak yang score quiz tu dia hntar msg.rupenye tu cara dia nak bagi orang score ye.budaya perli memerli.pape pon tq encik.kalaw encik x perli sampai skrg kot saya bengap dengan hydraulics tu.haha...encik la satu2 nye lect yang sampai skrg still contact dgn saya.tanya mcm mane saya pnye pelajaran kat upm n so on.anddddd..tq for this! omnomnomnom!!!


kau ade lecturer bagi kau hadiah time konvo?? x de kennnnnnn..mihmihmih..

some of DKA students..okay sila abaikan perempuan yang excited terlebih dapat lambung topi tu.

jadi sekarang marilah aim yang terbaik untuk kehidupan dan pelajaran kat upm ni pulak.

that's all.

bye bye